Kippers | de heer J. Kippers (Johan)
Regio's: Drenthe, Gelderland, Overijssel
Johan Kippers is HRM adviseur (HBO Personeel&Arbeid; post HBO Organisatie, Management en Beleid).
Vanuit dit mooie vakgebied dat zich vooral richt op de mens binnen organisaties is hij altijd geboeid door hoe mensen met elkaar omgaan. Juist dat ‘met elkaar omgaan’ blijkt in de praktijk nog wel eens lastig. Het is fijn te zien dat voor bijna elk probleem wel een oplossing is te vinden. Door erover te praten. Door eerst eens naar de feiten te kijken. Door te analyseren waar precies de angel zit. Door te onderzoeken waarom dit je zo raakt. Door inzicht te krijgen in de context. En door uiteindelijk te kijken welke oplossingsrichtingen het beste aansluiten bij de mens die het betreft.
Naast de gebruikelijke HRM-thema’s gespecialiseerd als:
• Intervisiecoach (opzetten en/of begeleiden intervisiegroepen)
• Ontwikkelaar van programma’s voor medewerkers die worden geconfronteerd met agressie/geweld
• en natuurlijk houd ik nog steeds van mijn HRM vakgebied.
"Omgaan met elkaar lijkt zo gemakkelijk… maar niet altijd. En dan?"
Talen
- Duits
- Engels
- Nederlands
familiebedrijf sinds
aangesloten professionals
conflictprofessionals opgeleid sinds 1993
gemiddelde klantbeoordeling
Neem contact op
met Johan Kippers
Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen.
Specialismen
Johan Kippers is gespecialiseerd in
Inzetbare Vertrouwenspersoon
Niveau: Preventie
Vanaf 2023 is het hebben van een vertrouwenspersoon voor alle organisaties waarschijnlijk verplicht. Het ziet tenminste naar uit dat het wetsvoorstel daarover zal worden aangenomen. En …
Meer over Inzetbare VertrouwenspersoonPre-mediation
Niveau: Bemiddeling
Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …
Meer over Pre-mediationVertrouwenspersoon (extern)
Niveau: Preventie
Een (externe) vertrouwenspersoon draagt bij aan het optimaliseren van het werkklimaat. De vertrouwenspersoon helpt bij het de-escaleren van ongewenst gedrag, zodat problemen niet b…
Meer over Vertrouwenspersoon (extern)Onderhandelingsbegeleiding
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsbegeleiding is een goede keuze als er spanningen zijn tussen conflictpartners, bijvoorbeeld als er sprake is van stevige belangentegenstellingen of je eigenlijk al kunt s…
Meer over OnderhandelingsbegeleidingOnderhandelingsadvies
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsadvies is gericht is op het hanteerbaar maken van tegenstellingen tussen conflictpartners in situaties van wederzijdse afhankelijkheid. Het doel is een goed resultaat te …
Meer over OnderhandelingsadviesNeutraal voorzitterschap
Niveau: Preventie
Heeft u een belangrijk overleg waar sprake is van stevige belangentegenstellingen? Dan kan een neutraal voorzitter uitkomst bieden. De voorzitter is onpartijdig en onafhankelijk en zorg…
Meer over Neutraal voorzitterschapKlachtenfunctionaris
Niveau: Preventie
De klachtenfunctionaris draagt bij aan een effectieve oplossing van problemen tussen klager en beklaagde. De functionaris levert een bijdrage aan een effectief klachtenmanagement en con…
Meer over KlachtenfunctionarisKlachtencommissie of geschillencommissie
Niveau: Beslechting
Een klachtencommissie of geschillencommissie (ook wel commissie van bezwaar genoemd) is een college van meerdere (meestal drie) personen, die zich uitlaten over binnengekomen klachten. …
Meer over Klachtencommissie of geschillencommissieGespreksbegeleiding
Niveau: Preventie
Gespreksbegeleiding biedt een informele vorm van ondersteuning bij een (dreigend) conflict waarbij het onderling overleg niet meer effectief is. Als betrokkenen mediation of andere (mee…
Meer over GespreksbegeleidingBeleidsbemiddeling
Niveau: Bemiddeling
Beleidsbemiddeling richt zich op ‘wicked problems’, complexe maatschappelijke conflicten en vastgelopen beleidskwesties. Vaak is er bij beleidsbemiddeling altijd een of meerdere ove…
Meer over BeleidsbemiddelingNeem contact op
met Johan Kippers
Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen