Middelkoop | mevrouw I.A. Middelkoop (Ingrid)
Regio's: Door heel NL, Gelderland
Ingrid Middelkoop is een ervaren en veelzijdige professional die zich inzet voor het verbeteren van de werksfeer en het oplossen van conflicten binnen organisaties.
Met een achtergrond in Bedrijfskunde en een specialisme in Arbeids- en organisatie mediation, Klachtenfunctionaris, LVV-register Vertrouwenspersoon en een opleiding als Ombudsman, brengt Ingrid jarenlange ervaring in het bemiddelen van geschillen en het behandelen van klachten. Ze gelooft sterk in de kracht van samenwerking en diversiteit, en zet zich in om conflicten om te buigen naar kansen voor groei en verbetering.
Daarnaast is Ingrid een ervaren trainer op het gebied van communicatievaardigheden, team-ontwikkeltrajecten en draagt zij als trainer haar steentje bij aan het opleiden van toekomstige Vertrouwenspersonen.
Ingrid is niet alleen een expert in het managen van conflicten, maar biedt ook waardevolle begeleiding bij cultuurveranderingen en teamontwikkeling. Haar benadering is pragmatisch en gericht op duurzame oplossingen, waardoor ze een betrouwbare partner is voor organisaties die streven naar een positieve en productieve werkomgeving.
familiebedrijf sinds
aangesloten professionals
conflictprofessionals opgeleid sinds 1993
gemiddelde klantbeoordeling
Neem contact op
met Ingrid Middelkoop
Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen.
Specialismen
Ingrid Middelkoop is gespecialiseerd in
Coaching bij overdracht van familiebedrijf
Op een gegeven moment is bij een familiebedrijf overdracht aan de orde. De Directeur- Groot- Aandeelhouder (DGA) van het familiebedrijf gaat met pensioen en draagt het bedrijf over aan …
Meer over Coaching bij overdracht van familiebedrijfTeamcoaching
Wilt u de samenwerking binnen uw afdeling of team versterken? Is er in het team een grote verandering geweest of aanstaande en wilt u weten of alle neuzen nog dezelfde kant op wijzen? O…
Meer over TeamcoachingStress en burn-out coaching
Heeft u last van stress en wilt u een (tweede) burn-out voorkomen? Voelt u dat het anders moet, maar heeft u geen idee meer hoe? Is uw werk heel leuk, maar begint het teveel energie te …
Meer over Stress en burn-out coachingPersonal coaching
Op sommige momenten in ons leven hebben we de behoefte of worden we gedwongen om stil te staan bij onze huidige situatie. Wat past er nog? Wat zou er anders mogen of moeten? En hoe dan?
Meer over Personal coachingLeiderschapscoaching
In de huidige wereld is het belangrijk om te kunnen inspelen op wat de omgeving van u en uw organisatie vraagt. Veranderen is niet meer een uitzondering maar aan de orde van de dag. Dit…
Meer over LeiderschapscoachingInzetbare Vertrouwenspersoon
Niveau: Preventie
Vanaf 2023 is het hebben van een vertrouwenspersoon voor alle organisaties waarschijnlijk verplicht. Het ziet tenminste naar uit dat het wetsvoorstel daarover zal worden aangenomen. En …
Meer over Inzetbare VertrouwenspersoonPre-mediation
Niveau: Bemiddeling
Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …
Meer over Pre-mediationVertrouwenspersoon (extern)
Niveau: Preventie
Een (externe) vertrouwenspersoon draagt bij aan het optimaliseren van het werkklimaat. De vertrouwenspersoon helpt bij het de-escaleren van ongewenst gedrag, zodat problemen niet b…
Meer over Vertrouwenspersoon (extern)Teammediation
Niveau: Bemiddeling
Bij een team mediation richt de mediator zich op problemen of conflicten binnen een team. Als de samenwerking binnen een team vast gelopen is, kan teammediaton uitkomst bieden. Het gaa…
Meer over TeammediationTeamconflictcoaching
Niveau: Begeleiding
Een teamconflictcoach begeleidt (een) team(s) in een conflict. Het doel van de coaching is het ontwikkelen van conflictvaardig gedrag waardoor de samenwerking in het team verbetert. H…
Meer over TeamconflictcoachingOrganisatie Ombudsman
Niveau: Preventie
De organisatie ombudsman behandelt klachten, die vaak veel negatieve energie en escalerende conflicten opleveren. Daarnaast zoekt de ombudsman uit of een klager correct is behandeld en …
Meer over Organisatie OmbudsmanKlachtenfunctionaris
Niveau: Preventie
De klachtenfunctionaris draagt bij aan een effectieve oplossing van problemen tussen klager en beklaagde. De functionaris levert een bijdrage aan een effectief klachtenmanagement en con…
Meer over KlachtenfunctionarisKlachtencommissie of geschillencommissie
Niveau: Beslechting
Een klachtencommissie of geschillencommissie (ook wel commissie van bezwaar genoemd) is een college van meerdere (meestal drie) personen, die zich uitlaten over binnengekomen klachten. …
Meer over Klachtencommissie of geschillencommissieGespreksbegeleiding
Niveau: Preventie
Gespreksbegeleiding biedt een informele vorm van ondersteuning bij een (dreigend) conflict waarbij het onderling overleg niet meer effectief is. Als betrokkenen mediation of andere (mee…
Meer over GespreksbegeleidingOpleidingen
Ingrid Middelkoop is docent voor
Organisatie Ombudsman
Deze vierdaagse training is bedoeld voor deelnemers die willen kennismaken met de functie van Organisatie Ombudsman.
4-daagse Basisopleiding tot Vertrouwenspersoon
Ongewenst gedrag in een organisatie zorgt voor een hoger ziekteverzuim en dus hoge kosten. Een goed opgeleide vertrouwenspersoon kan veel [...]
2-daagse Basisopleiding voor vertrouwenspersonen
Ongewenst gedrag in een organisatie zorgt voor een hoger ziekteverzuim en dus hoge kosten. Een goed geïnformeerde vertrouwenspersoon kan veel [...]
Neem contact op
met Ingrid Middelkoop
Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen