Haas | mevrouw C. de Haas (Cindy)
Regio: Door heel NL
Cindy de Haas (1974) volgde de opleiding Facilitair Management en werkte in het bedrijfsleven in diverse managementfuncties. Verscheidene verbeter- en verandertrajecten zijn succesvol door haar begeleid. Zij merkte hierbij dat het beste uit mensen én organisaties halen, haar veel energie geeft.
Geboeid door de manier waarop mensen met elkaar communiceren en de vraag ‘wat maakt dat mensen doen wat zij doen en zeggen wat zij zeggen’, volgde zij een mediationopleiding. Deze opleiding heeft haar vermogen tot verbinden vergroot.
Sinds 2006 is Cindy zelfstandig ‘conflictregisseur’. In 2007 richtte zij haar eigen bedrijf op. Haar motto: ‘Op de windrichting kun je geen invloed uitoefenen, maar je kunt wel de zeilen bijstellen’.
Mediation, registraties en lidmaatschappen
Als erkend mediator bemiddelt Cindy in conflicten binnen bedrijven/ organisaties, tussen buren en tussen slachtoffers en daders van strafbare feiten. Zowel dreigende, bestaande als acute geschillen krijgen haar volle aandacht. Cindy de Haas is MfN-registermediator, Rechtbankmediator, Mediator in Strafzaken, lid van de Groep Arbeidsmediation en de Rotterdamse Mediators Associatie.
Ervaring en visie op geschillen
Cindy heeft ruime ervaring als arbeids-/ businessmediator en als begeleider van burenruzies. Daardoor weet zij dat dergelijke geschillen veelal voortkomen uit verstoorde communicatie door verschillen in bijvoorbeeld normen, waarden, verwachtingen of verantwoordelijkheden. Zij is ervan overtuigd dat het wetboek niet (te allen tijde) noodzakelijk is om tot een oplossing te komen. Zij laat partijen met elkaar in gesprek gaan. Als onafhankelijke gespreksleider biedt Cindy houvast waarmee zij voorkomt dat betrokkenen verzanden in het probleem. Zij begeleidt partijen naar een voor beide bevredigende oplossing. Wederzijdse belangen en de toekomst staan daarin centraal. Mediation voorkomt in veel gevallen een juridische strijd die slechts verliezers kent.
Klantenkring
Cindy rekent onder meer hogescholen/ universiteiten, tuinbouw, woningcorporaties, de zorgsector, financiële-, technische- en zakelijke dienstverleners tot haar klantenkring.
Overige werkzaamheden
Naast haar werk als mediator is Cindy trainer. Trainingsthema’s zijn ondermeer: samenwerken, conflicthantering, metacommunicatie, helder communiceren, feedback, klantgerichtheid etc. Binnen het trainingsaanbod geldt: geen dag(deel) van achteroverleunen, aanhoren, een kop koffie en weer weg, maar een prikkelend en effectief programma waarbij (abstracte) theorie, tastbare werkelijkheid wordt en groei & ontwikkeling wordt bewerkstelligd, ofwel: praktisch en met impact!
Cindy werkt als auteur van “Nederlandse Mediation”. Dit vakblad geeft inzicht in gebruikte methodieken en uitkomsten van (geanonimiseerde) mediations.
Lees ook
Het Fooks Magazine (uitgave 2017). Het betreft het artikel van Cindy de Haas met als titel ‘Hoe bereik je een soepele samenwerking?’ zie, pagina 23: https://issuu.com/fooksmagazine/docs/170627-nieuw-fooksmagazine
Het Fooks Magazine (uitgave 2019). Het betreft het artikel van Cindy de Haas met als titel ‘Wat je denkt, zet je vast’, zie pagina 13: https://issuu.com/fooksmagazine/docs/fooks_magazine_2019
Het Fooks Magazine (uitgave 20221). Het betreft het artikel van Cindy de Haas met als titel 'Zie de ander!', zie pagina 25:https://issuu.com/fooksmagazine/docs/fooksmagazine_4
familiebedrijf sinds
aangesloten professionals
conflictprofessionals opgeleid sinds 1993
gemiddelde klantbeoordeling
Neem contact op
met Cindy de Haas
Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen
Opleidingen
Cindy de Haas is docent voor
4-daagse Basisopleiding tot Vertrouwenspersoon
Ongewenst gedrag in een organisatie zorgt voor een hoger ziekteverzuim en dus hoge kosten. Een goed opgeleide vertrouwenspersoon kan veel [...]
Specialismen
Cindy de Haas is gespecialiseerd in
Inzetbare Mediators
Niveau: Preventie
U zoekt een mediator? Wij begrijpen dat u spoedig een oplossing voor uw probleem wilt en dat is precies wat wij u kunnen bieden. Naast bemiddelingsvaardigheden beschikken onze mediators…
Meer over Inzetbare MediatorsPre-mediation
Niveau: Bemiddeling
Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …
Meer over Pre-mediationOnline mediation
Niveau: Bemiddeling
Wanneer de reisafstand tussen partijen te groot is of tijdens een pandemie kan het handig of noodzakelijk zijn om de mediation online te doen. Via een beveiligde en afgeschermde online …
Meer over Online mediationPeer mediation
Niveau: Bemiddeling
Peer mediation vindt plaats op scholen. Steeds vaker of in ieder geval vaker dan gewenst komen ruzies voor tussen leerlingen. Bij peermediation is de mediator een schoolgenoot, een geli…
Meer over Peer mediationExit mediation
Niveau: Bemiddeling
Exit mediation is de naam die we geven aan een mediation waarbij al voorafgaand aan de mediation of tijdens de mediation duidelijk is / wordt dat een samenwerking wordt beëindigd, waar…
Meer over Exit mediationTeammediation
Niveau: Bemiddeling
Bij een team mediation richt de mediator zich op problemen of conflicten binnen een team. Als de samenwerking binnen een team vast gelopen is, kan teammediaton uitkomst bieden. Het gaa…
Meer over TeammediationTeamconflictcoaching
Niveau: Begeleiding
Een teamconflictcoach begeleidt (een) team(s) in een conflict. Het doel van de coaching is het ontwikkelen van conflictvaardig gedrag waardoor de samenwerking in het team verbetert. H…
Meer over TeamconflictcoachingPendelbemiddeling
Niveau: Bemiddeling
Pendelbemiddeling is een geschikte methode voor conflictpartners die hun actuele problemen graag samen, onderhandelend, willen oplossen, maar elkaar (nog) niet willen zien. In het bemi…
Meer over PendelbemiddelingOnderhandelingsbegeleiding
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsbegeleiding is een goede keuze als er spanningen zijn tussen conflictpartners, bijvoorbeeld als er sprake is van stevige belangentegenstellingen of je eigenlijk al kunt s…
Meer over OnderhandelingsbegeleidingOnderhandelingsadvies
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsadvies is gericht is op het hanteerbaar maken van tegenstellingen tussen conflictpartners in situaties van wederzijdse afhankelijkheid. Het doel is een goed resultaat te …
Meer over OnderhandelingsadviesNiet-bindend advies
Niveau: Beslechting
Bij niet-bindend advies komen conflictpartners overeen om hun conflict voor te leggen aan een onafhankelijke, inhoudsdeskundige derde. Conflictpartners committeren zich op voorhand aan …
Meer over Niet-bindend adviesNeutraal voorzitterschap
Niveau: Preventie
Heeft u een belangrijk overleg waar sprake is van stevige belangentegenstellingen? Dan kan een neutraal voorzitter uitkomst bieden. De voorzitter is onpartijdig en onafhankelijk en zorg…
Meer over Neutraal voorzitterschapModeration
Niveau: Preventie
Moderation is een vorm van gespreksbegeleiding. Een neutrale inhoudsdeskundige zet zich in om conflicten te voorkomen of bij het ontstaan van een conflict meteen te bemiddelen. Moderati…
Meer over ModerationGespreksbegeleiding
Niveau: Preventie
Gespreksbegeleiding biedt een informele vorm van ondersteuning bij een (dreigend) conflict waarbij het onderling overleg niet meer effectief is. Als betrokkenen mediation of andere (mee…
Meer over GespreksbegeleidingZakelijke mediation
Niveau: Bemiddeling
Zakelijke mediation, ook wel bekend als business mediation, draait om zakelijke conflicten. Een businessmediator is bekend met de cultuur van een bedrijf én heeft kennis van het bedrij…
Meer over Zakelijke mediationMediation
Niveau: Bemiddeling
Mediation is een vorm van bemiddeling in conflicten. Een neutrale deskundige, de mediator, begeleidt de communicatie en onderhandelingen tussen twee of meer conflictpartners bij het vin…
Meer over Mediation