Klachtenregeling
Klachtenregeling
Bekijk hier de klachtenregeling van Merlijn
Waarom een klachtenregeling?
De directie van Merlijn staat in voor het leveren van kwalitatief uitstekende trainingen, adviezen en mediation-, en coachingstrajecten. Toch kan er soms een situatie ontstaan waarbij de klant deze kwaliteit onvoldoende acht en hierover een klacht wil indienen. Hiervoor is een klachtenregeling van kracht. Deze regeling stelt klanten van Merlijn in staat om klachten over de kwaliteit van de dienstverlening aan de orde te stellen. Naast een signaal- en verbeterfunctie heeft de klachtenregeling tot doel om de klacht in samenspraak met klager naar tevredenheid af te handelen en indien mogelijk tot een oplossing te komen. Bij binnenkomst van een klachtenformulier wordt de ontvangst daarvan binnen 3 werkdagen bevestigd en wordt de klager op de hoogte gesteld van de verdere procedure.
Bemiddeling
In eerste instantie zal een lid van de directie of een medewerker van Merlijn binnen 14 dagen contact opnemen met klager om over de klacht van gedachten te wisselen om te proberen daarvoor een oplossing te bewerkstelligen. Wie contact opneemt, is afhankelijk van het onderwerp en de context van de klacht. Als een directe oplossing niet mogelijk is, wordt via bemiddeling geprobeerd het probleem op te lossen met degene tegen wie de klacht gericht is. De bemiddeling wordt geleid door een directielid of een medewerker die niet bij de uitvoering van de opdracht betrokken is. Deze past hoor en wederhoor toe, tracht een oplossing te bereiken, waarmee beide partijen zich kunnen verenigen en geeft een advies over hoe de klacht opgelost zou kunnen worden. Klager wordt hiervan binnen 14 dagen na de bemiddelingspoging op de hoogte gebracht. Mocht er langere tijd nodig zijn dan ontvangt u binnen 14 dagen bericht met een reactietermijn.
Openbaarheid van de klachtenregeling
De directie van Merlijn zorgt ervoor dat deze regeling voor haar opdrachtgevers en voor belanghebbenden ter inzage beschikbaar is.
Vertrouwelijkheid
Alle bij of via Merlijn werkzame, bij de klacht betrokken personen, alsmede de voornoemde bindend adviseur staan jegens de klager in voor de vertrouwelijke behandeling van de klacht.
Wijzigingen van de regeling
In gevallen waarin de regeling niet voorziet, beslist een onafhankelijke derde door middel van een bindend advies. Eventuele consequenties van dat advies worden door Merlijn binnen drie dagen na het advies opgepakt. De bindend adviseur is:
mr. J.C. (Chris) Hesen
Maliesingel 22
3581 BG Utrecht
030 214 50 24
hesen@indepraktijk.com
Bewaringstermijn
Het klachtdossier zal door Merlijn na de datum van definitieve afwikkeling van de klacht tenminste twee jaar worden bewaard.
Adressering
Merlijn Groep
Veemarktkade 8 (ruimte 1019)
5222 AE s’-Hertogenbosch
info@merlijngroep.nl
Download en print het Klachtenformulier – Merlijn Groep
Een onafhankelijke externe vertrouwenspersoon
Merlijn heeft ten behoeve van de Partners en de backoffice een onafhankelijke, niet aan Merlijn verbonden, externe Vertrouwenspersoon benoemd. Het werkgebied is ongewenste omgangsvormen en integriteit.
Gegevens:
Mevrouw Mr. Margriet Maris
telefonisch/whatsapp te bereiken op 06 5116 6161 en per email margriet@hetvolstevertrouwen.nl
meer dan 3000 mediators opgeleid
aangesloten professionals
Gemiddelde klantbeoordeling
Ervaringen
Met deze bedrijven hebben wij gewerkt
Picnic
Gemeente Amsterdam
Online Conflictscan
Welke oplossingsmethode past bij uw conflict?
De Merlijn online conflictscan helpt u direct en gemakkelijk bij het zelf achterhalen van de vraag welke oplossingsmethode past bij uw conflict? Invullen kan anoniem! Het is een service-instrument. Niet meer en niet minder.
Wilt u liever persoonlijk hulp bij het voorkomen of oplossen van een conflict? Bel vrijblijvend: 073 5323582 en u wordt te woord gestaan zoals het hoort (geen keuzemenu’s). U kunt ook binnenlopen tijdens ons inloopspreekuur. Aan beide opties zijn geen kosten verbonden.
Start online conflictscanDe conflictadviseur
Lees over het herkennen van de juiste oplossingsmethode
In dit boek definiëren we ruim twintig conflictbegeleidingsmethoden waarmee vrijwel ieder conflict op een adequate en effectieve wijze kan worden aangepakt. Dit boek is geschreven voor toekomstige conflictadviseurs en voor iedereen die zich met conflicten bezighoudt of zijn ideeën over conflicten en de hantering hiervan wil verruimen – zowel op persoonlijk als op professioneel vlak. Het bevat kennis die wij onontbeerlijk achten voor conflictadviseurs.
Actueel
-
Toepassen van geweldloze en verbindende communicatie
Geweldloze communicatie, een concept ontwikkeld door de psycholoog Marshall Rosenberg, [...]
Lees meer -
Mediation in de Gezondheidszorg: Conflictoplossing met Impact
De gezondheidszorg is een complex werkveld waarin conflicten vaak voorkomen door de hoge [...]
Lees meer
Evenementen
-
Crea-dag voor Merlijn Partners
Ieder jaar rond juni / juli -
Denktank bijeenkomsten voor innovatie
Meerdere keren per jaar -
Intervisie bijeenkomsten
Meerdere keren per jaar -
Netwerkborrels
Vraag naar data bij de backoffice! -
Train-de-trainer dag
Eerste helft 2022