Opleiding & training
Maak een keuze uit onze erkende opleidingen
Merlijn biedt een aantal opleidingen en vele vaardigheidstrainingen. Hieronder vind je al onze opleidingen en trainingen. Zoek je een specifieke opleiding of training? In de linkerkolom kun je de keuze specificeren. Ben je aan het oriënteren? In de rechterkolom kun je langs al onze opleidingen en vaardigheidstrainingen scrollen.
Wist u dat? Als u een training bij ons volgt ontvangt u daarna als Merlijner altijd* 10% korting op onze opleidingen.
*Met uitzondering van het MfN Registratieblok en de Focus op assessment (onderdeel van de basisopleiding tot mediator, waarvoor de pakketkorting geldt).
Alle trainingen kunnen live, online of een combinatie daarvan door ons worden verzorgd.
Mediation opleiding volgen? Ik zeg doen!
Lees meerHelder schrijven voor de OR
In de training ‘Helder en overtuigend schrijven voor de OR’ draait het om de vraag hoe u uw teksten zo [...]
Omgaan met emoties & weerstanden
We richten ons op de vraag hoe we emoties en weerstanden kunnen duiden en op de vraag hoe je als [...]
Pensioen en scheiding
In het onderwerp pensioen bij scheiding zijn maar een paar relevante variabelen, maar vaak ontbreekt het overzicht en daarmee de [...]
Mindfulness in Medezeggenschap
In de medische wereld wordt MBSR (mindfulness based stress reduction) reeds lang met succes toegepast. Tijdige inzet van mindfulness leidt [...]
Mindfulness voor de Mediator
Het betreft een introductie van mindfulness in mediation. Theorie en praktijkoefeningen om tegelijkertijd ontspannen, aandachtig en vrij(er) van oordelen te [...]
Mindfulness voor de professional
Leidinggevenden en medewerkers op verantwoordelijke posities worden vaak geconfronteerd met stressvolle situaties. In de medische wereld wordt MBSR (mindfulness based [...]
Motiverende gespreksvoering
Deze training gaat over evidence based gesprekstechnieken die toepasbaar zijn in situaties waar het van belang is mensen te motiveren [...]
Verdiepingsdag Arbeidsmediation
Aan de mediator in arbeidszaken worden hoge kwaliteitseisen gesteld. Het is dan ook belangrijk om basishouding, vaardigheden en specifieke kennis [...]
Basistraining Klachtbehandeling: klachten afhandelen & oplossen
Het woord ‘klacht’ is boven alles een waardevolle kans om te verbeteren. Door goed en kritisch te luisteren naar wat [...]
Cruciale gesprekken
Hoe bewaak je de kwaliteit van het gesprek als de belangen groot zijn. We hebben 25 jaren communicatietrainingen vervat in [...]