Meulen | mevrouw drs M.T. van der Meulen (Marianne)
Regio: Utrecht
Resultaatgericht, empathisch en verbindend: drie woorden die mijn manier van werken kenmerken. Ik geloof dat resultaatgerichtheid en mensgerichtheid samen kunnen en moeten gaan: mensen maken immers het resultaat. Met elkaar, als het goed is. En soms, als samen niet meer zo goed lukt, kan een buitenstaander net even het zetje geven dat nodig is. Vaak wordt er te lang gewacht met het inschakelen van hulp, waardoor een situatie nodeloos escaleert. En hoe langer een (dreigend) conflict duurt, hoe meer schade er wordt aangericht: zowel financieel als menselijk.
Ik geloof in de kracht van mensen, weet dat ze zelf tot veel in staat zijn en daar soms enige hulp en steun bij nodig hebben. Het geeft me elke keer weer een enorme kick als mensen hun eigen verwachtingen overtreffen.
20 jaar als leidinggevende in het bedrijfsleven hebben me veel kennis en mooie ervaringen gebracht.
Deze ervaring in combinatie met de gevolgde bedrijfskundige opleidingen stelt me in staat met organisaties mee te denken en hen te ondersteunen in bijvoorbeeld de implementatie van een goed conflictmanagement en/of klachtenmanagement systeem.
Als bestuurslid heb ik ervaring opgedaan in de non-profit sector ( Onderwijs, Welzijn, Zorg).
Sinds 2006 werk ik als vooral (team)-coach, trainer, vertrouwenspersoon, klachtenfunctionaris, mediator en interim manager. Ik ben o.a. gecertificeerd als trainer KernKwaliteiten, Master Practioner NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren) en Vertrouwenspersoon en heb ervaring als lid van een aantal klachten-en geschillencommissies.
Het geven van trainingen stelt me in staat mijn kennis en ervaring met anderen te delen. En van de hen te leren. Mede door mijn flexibiliteit, uitgebreide en veelzijdige kennis en ervaring ben ik specialist in het leveren van maatwerk.
De kernkwaliteiten die ik inzet zijn:
• Betrokkenheid bij mens en organisatie
• Helikopter-view, waardoor ik snel verbanden zie tussen verschillende zaken
• Creativiteit en flexibiliteit
• Inspirerend
• Kwaliteit- en service gericht
• Klantgericht
• Samenwerken
• Kan, indien nodig, confronteren
familiebedrijf sinds
aangesloten professionals
conflictprofessionals opgeleid sinds 1993
gemiddelde klantbeoordeling
Neem contact op
met Marianne van der Meulen
Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen
Opleidingen
Marianne van der Meulen is docent voor
Hoe creëer je een veilige werkplek
De training zal een afwisseling zijn van het behandelen van theorie, oefenen en ervaren, en reflecteren. De eigen casuïstiek van [...]
Specialismen
Marianne van der Meulen is gespecialiseerd in
Inzetbare Vertrouwenspersoon
Niveau: Preventie
Vanaf 2023 is het hebben van een vertrouwenspersoon voor alle organisaties waarschijnlijk verplicht. Het ziet tenminste naar uit dat het wetsvoorstel daarover zal worden aangenomen. En …
Meer over Inzetbare VertrouwenspersoonPre-mediation
Niveau: Bemiddeling
Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …
Meer over Pre-mediationVertrouwenspersoon (extern)
Niveau: Preventie
Een (externe) vertrouwenspersoon draagt bij aan het optimaliseren van het werkklimaat. De vertrouwenspersoon helpt bij het de-escaleren van ongewenst gedrag, zodat problemen niet b…
Meer over Vertrouwenspersoon (extern)Onderhandelingsbegeleiding
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsbegeleiding is een goede keuze als er spanningen zijn tussen conflictpartners, bijvoorbeeld als er sprake is van stevige belangentegenstellingen of je eigenlijk al kunt s…
Meer over OnderhandelingsbegeleidingOnderhandelingsadvies
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsadvies is gericht is op het hanteerbaar maken van tegenstellingen tussen conflictpartners in situaties van wederzijdse afhankelijkheid. Het doel is een goed resultaat te …
Meer over OnderhandelingsadviesOrganisatie Ombudsman
Niveau: Preventie
De organisatie ombudsman behandelt klachten, die vaak veel negatieve energie en escalerende conflicten opleveren. Daarnaast zoekt de ombudsman uit of een klager correct is behandeld en …
Meer over Organisatie OmbudsmanNeutraal voorzitterschap
Niveau: Preventie
Heeft u een belangrijk overleg waar sprake is van stevige belangentegenstellingen? Dan kan een neutraal voorzitter uitkomst bieden. De voorzitter is onpartijdig en onafhankelijk en zorg…
Meer over Neutraal voorzitterschapModeration
Niveau: Preventie
Moderation is een vorm van gespreksbegeleiding. Een neutrale inhoudsdeskundige zet zich in om conflicten te voorkomen of bij het ontstaan van een conflict meteen te bemiddelen. Moderati…
Meer over ModerationKlachtenfunctionaris
Niveau: Preventie
De klachtenfunctionaris draagt bij aan een effectieve oplossing van problemen tussen klager en beklaagde. De functionaris levert een bijdrage aan een effectief klachtenmanagement en con…
Meer over KlachtenfunctionarisKlachtencommissie of geschillencommissie
Niveau: Beslechting
Een klachtencommissie of geschillencommissie (ook wel commissie van bezwaar genoemd) is een college van meerdere (meestal drie) personen, die zich uitlaten over binnengekomen klachten. …
Meer over Klachtencommissie of geschillencommissieGespreksbegeleiding
Niveau: Preventie
Gespreksbegeleiding biedt een informele vorm van ondersteuning bij een (dreigend) conflict waarbij het onderling overleg niet meer effectief is. Als betrokkenen mediation of andere (mee…
Meer over Gespreksbegeleiding