Laupman | mevrouw mr C. Laupman (Lia)
Regio: Gelderland
Lia Laupman is sinds 2001 actief als mediator, gevestigd in Nijmegen. Lia geeft haar mediationbegeleiding in het Nederlands en desgewenst in het Engels. Als MfN-registermediator is zij onder meer verbonden aan de Provincie Gelderland en is zij rechtbank mediator bij de rechtbank en het gerechtshof Arnhem. Zij werkt tevens als peer reviewer voor de SKM (Stichting Kwaliteit Mediators verbonden met de MfN). In deze rol toetst zij collega mediators op kwaliteit en zo nodig adviseert zij.
Zij heeft als mediator een zeer grote ervaring (circa 45 mediations per jaar) opgedaan binnen diverse aandachtsgebieden waaronder zakelijke conflicten (arbeid, bestuursrecht, business) en conflicten binnen teams/groepen. Ook doet zij regelmatig zaken waarbij grensoverschrijdend gedrag een rol speelt.
Bovendien is zij een ervaren coach. Zij is aangesloten bij de NOBCO (Nederlandse Orde van Beroepscoaches). Zij begeleidt, meestal binnen de context van werk en bedrijf/organisatie, bestuurders, leidinggevenden en medewerkers.
Een kleiner deel van haar werkzaamheden betreft trainingen -zij is geregistreerd bij het CRKBO- en workshops in mediation(vaardigheden), conflictmanagement, onderhandelen en communicatie.
Zij is één van de auteurs van het boek ”Vaststellingsovereenkomst en mediation” uit de mediationreeks van uitgeverij SDU.
Lia Laupman heeft ruime bestuurservaring en leidinggevende ervaring. Momenteel treedt ze op als externe vertrouwenspersoon voor onder meer een groot bedrijf in Nijmegen. Ze is ook lid van een klachtencommissie: Psychosociale arbeidsbelasting (PSA) en voorzitter van de Landelijke Klachtencommissie Huurwoningen.
Zij is opgeleid tot jurist gespecialiseerd in het privaatrecht en in het bijzonder arbeidsrecht. Lia heeft naast kleinere ook voor grote organisaties gewerkt (ING, UMC). In deze periode werd ze vaak als adviseur of bemiddelaar betrokken bij conflicten binnen en buiten de organisatie.
Haar stijl is te omschrijven als doelgericht, positief en zorgvuldig. Zij werkt toekomstgericht met oog voor het verleden en zij wekt snel vertrouwen bij partijen door haar rust en respectvolle benadering, terwijl zij ook confronterend kan zijn. Hierdoor weet zij mensen in beweging te krijgen, juist daar waar dat nodig of helpend is.
familiebedrijf sinds
aangesloten professionals
conflictprofessionals opgeleid sinds 1993
gemiddelde klantbeoordeling
Neem contact op
met Lia Laupman
Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen
Specialismen
Lia Laupman is gespecialiseerd in
Coaching bij overdracht van familiebedrijf
Op een gegeven moment is bij een familiebedrijf overdracht aan de orde. De Directeur- Groot- Aandeelhouder (DGA) van het familiebedrijf gaat met pensioen en draagt het bedrijf over aan …
Meer over Coaching bij overdracht van familiebedrijfStress en burn-out coaching
Heeft u last van stress en wilt u een (tweede) burn-out voorkomen? Voelt u dat het anders moet, maar heeft u geen idee meer hoe? Is uw werk heel leuk, maar begint het teveel energie te …
Meer over Stress en burn-out coachingPersonal coaching
Op sommige momenten in ons leven hebben we de behoefte of worden we gedwongen om stil te staan bij onze huidige situatie. Wat past er nog? Wat zou er anders mogen of moeten? En hoe dan?
Meer over Personal coachingLeiderschapscoaching
In de huidige wereld is het belangrijk om te kunnen inspelen op wat de omgeving van u en uw organisatie vraagt. Veranderen is niet meer een uitzondering maar aan de orde van de dag. Dit…
Meer over LeiderschapscoachingInzetbare Vertrouwenspersoon
Niveau: Preventie
Vanaf 2023 is het hebben van een vertrouwenspersoon voor alle organisaties waarschijnlijk verplicht. Het ziet tenminste naar uit dat het wetsvoorstel daarover zal worden aangenomen. En …
Meer over Inzetbare VertrouwenspersoonPre-mediation
Niveau: Bemiddeling
Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …
Meer over Pre-mediationVertrouwenspersoon (extern)
Niveau: Preventie
Een (externe) vertrouwenspersoon draagt bij aan het optimaliseren van het werkklimaat. De vertrouwenspersoon helpt bij het de-escaleren van ongewenst gedrag, zodat problemen niet b…
Meer over Vertrouwenspersoon (extern)Klachtencommissie of geschillencommissie
Niveau: Beslechting
Een klachtencommissie of geschillencommissie (ook wel commissie van bezwaar genoemd) is een college van meerdere (meestal drie) personen, die zich uitlaten over binnengekomen klachten. …
Meer over Klachtencommissie of geschillencommissieGespreksbegeleiding
Niveau: Preventie
Gespreksbegeleiding biedt een informele vorm van ondersteuning bij een (dreigend) conflict waarbij het onderling overleg niet meer effectief is. Als betrokkenen mediation of andere (mee…
Meer over GespreksbegeleidingBedrijfsmaatschappelijk werker (BMW) voor uw medewerker en de organisatie
Niveau: Preventie
De bedrijfsmaatschappelijk werker is een allround psychosociaal deskundige en daardoor voor organisaties een goede keuze voor de psychosociale zorg voor medewerkers in de organisatie. D…
Meer over Bedrijfsmaatschappelijk werker (BMW) voor uw medewerker en de organisatieZakelijke mediation
Niveau: Bemiddeling
Zakelijke mediation, ook wel bekend als business mediation, draait om zakelijke conflicten. Een businessmediator is bekend met de cultuur van een bedrijf én heeft kennis van het bedrij…
Meer over Zakelijke mediation