Gessel – Galle | mevrouw mr J.H.D. van Gessel – Galle (Jacqueline)
Regio's: Gelderland, Limburg, Noord-Brabant, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland
Jacqueline van Gessel – Galle is sinds 2013 MfN (rechtbank) mediator.
In 2017 heeft zij haar dienstverlening uitgebreid met (conflict)coaching. Enthousiast geraakt voor deze discipline heeft ze zich verdiept in het systemisch coachen.
Daarvoor was zij gedurende 32 jaar – waarvan 20 jaar als jurist – in diverse werkdisciplines werkzaam bij het Ministerie van Defensie (bouw -en aanbestedingsdienst, inkooporganisatie, personeelsdirectie, militaire gezondheidszorg, toezichthouder privacy).
Visie
In de praktijk werd haar duidelijk dat in conflictsituaties het recht slechts een kapstok is en dat een duurzame en een aanvaardbare oplossing voor conflicterende belangen veel vaker ligt buiten de juridische weg.
Immers conflicten spelen zich af in relaties tussen mensen, gaan zelden over inhoud en vragen om opgelost te worden op het speelveld waar ze ook zijn ontstaan. Niet het conflict uit de weg gaan maar juist “het conflict eren” leidt volgens haar tot een oplossing. Met dat inzicht heeft zij haar focus als jurist verlegd en is zij als mediator en (conflict) coach, mens en organisatie gaan ondersteunen om samen in goed overleg een conflict of lastige samenwerking in een werksituatie op te lossen. Vanuit haar werkachtergrond heeft zij een rijke ervaring in het omgaan met diverse werkculturen, disciplines en mensen met tegengestelde belangen. Tot slot gaat zij ervan uit dat “waar een wil is, altijd een weg is”.
Aanpak
Als gevolg van eigen life events kent zij de gevoelens van kwetsbaarheid en frustratie. Maar ze weet ook wat nodig is om zich te kunnen herpakken en…door te pakken. Deze levenservaring ondersteunt haar in haar werk als mediator en in haar werk als (conflict)coach.
Haar aanpak is warm, betrokken, gestructureerd en oplossingsgericht, met een nadruk op faciliterend; de noden van cliënten staan centraal. Zij is tegelijkertijd ook no-nonsens en recht door zee.
Dit is de feedback die zij terugkrijgt van cliënten en organisaties die zij heeft begeleid.
Kernwaarden
Belangrijke kernwaarden voor haar zijn: voor jezelf gaan staan zonder de ander daarbij te beschadigen, autonomie, gelijkwaardigheid en zelfredzaamheid. Vanuit die waarden ondersteunt Jacqueline cliënten – met de nadruk op behoud van eigen regie – niet tegenover elkaar, maar naast elkaar van mens tot mens.
Mediator
Als mediator zet zij zich ervoor in dat u samen, met oog voor elkaars belangen, vanuit een gelijkwaardige positie, met elkaar in gesprek gaat over dat waar het ook ècht om gaat.
Coach
Als coach richt zij zich op datgene wat iemand in de weg staat om te zijn zoals hij of zij graag zou willen zijn. Ze ondersteunt bij het verkrijgen van inzicht in eigen (kiem)kracht en valkuilen, werkt aan bewustzijn en biedt concrete handvatten om zichzelf te herpakken dan wel in eigen regie te groeien als mens.
Missie
Gestaag werken aan duidelijkheid en draagvlak voor een passende oplossing, zodat er weer beweging komt en u positief verder kunt. Dat is de uitnodiging die zij als professional doet en waar zij voor staat. Haar inzet is pas geslaagd als u kunt zeggen: “het is goed zo, het is akkoord, ik kan weer door”.
Specialismen
Mediator: arbeidsconflicten, business conflicten, overheidsconflicten en samenwerkingsproblematiek. Vanuit haar juridische achtergrond heeft zij kennis van bouw-, contracten- en aanbestedingsrecht, arbeidsrecht, gezondheidsrecht en privacy.
Conflict coach: behoud en herstel van relatie en verbeterde (team) samenwerking.
Coach: één op één coaching en individuele begeleiding bij burn-out.
familiebedrijf sinds
aangesloten professionals
conflictprofessionals opgeleid sinds 1993
gemiddelde klantbeoordeling
Neem contact op
met Jacqueline van Gessel - Galle
Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen
Specialismen
Jacqueline van Gessel - Galle is gespecialiseerd in
Re-integratie coaching
De wet- en regelgeving rondom ziekteverzuim is de laatste jaren steeds complexer geworden. Als een werknemer (langere tijd) ziek is zal op enig moment gestart worden met re-integreren i…
Meer over Re-integratie coachingStress en burn-out coaching
Heeft u last van stress en wilt u een (tweede) burn-out voorkomen? Voelt u dat het anders moet, maar heeft u geen idee meer hoe? Is uw werk heel leuk, maar begint het teveel energie te …
Meer over Stress en burn-out coachingInzetbare Coaches
Er zijn momenten in ieders leven waarop ons gevraagd wordt anders te kijken naar de huidige situatie. Denk aan een andere wending in uw loopbaan, een reorganisatie in uw team of een con…
Meer over Inzetbare CoachesInzetbare Mediators
Niveau: Preventie
U zoekt een mediator? Wij begrijpen dat u spoedig een oplossing voor uw probleem wilt en dat is precies wat wij u kunnen bieden. Naast bemiddelingsvaardigheden beschikken onze mediators…
Meer over Inzetbare MediatorsPre-mediation
Niveau: Bemiddeling
Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …
Meer over Pre-mediationOnline mediation
Niveau: Bemiddeling
Wanneer de reisafstand tussen partijen te groot is of tijdens een pandemie kan het handig of noodzakelijk zijn om de mediation online te doen. Via een beveiligde en afgeschermde online …
Meer over Online mediationPeer mediation
Niveau: Bemiddeling
Peer mediation vindt plaats op scholen. Steeds vaker of in ieder geval vaker dan gewenst komen ruzies voor tussen leerlingen. Bij peermediation is de mediator een schoolgenoot, een geli…
Meer over Peer mediationExit mediation
Niveau: Bemiddeling
Exit mediation is de naam die we geven aan een mediation waarbij al voorafgaand aan de mediation of tijdens de mediation duidelijk is / wordt dat een samenwerking wordt beëindigd, waar…
Meer over Exit mediationTeammediation
Niveau: Bemiddeling
Bij een team mediation richt de mediator zich op problemen of conflicten binnen een team. Als de samenwerking binnen een team vast gelopen is, kan teammediaton uitkomst bieden. Het gaa…
Meer over TeammediationTeamconflictcoaching
Niveau: Begeleiding
Een teamconflictcoach begeleidt (een) team(s) in een conflict. Het doel van de coaching is het ontwikkelen van conflictvaardig gedrag waardoor de samenwerking in het team verbetert. H…
Meer over TeamconflictcoachingScheidingsmediation
Niveau: Bemiddeling
Bij een scheidingsmediation richt de mediator zich op scheidingen. Een scheiding is een pijnlijke gebeurtenis waarin emoties een grote rol spelen. Om te voorkomen dat de situatie tussen…
Meer over ScheidingsmediationPendelbemiddeling
Niveau: Bemiddeling
Pendelbemiddeling is een geschikte methode voor conflictpartners die hun actuele problemen graag samen, onderhandelend, willen oplossen, maar elkaar (nog) niet willen zien. In het bemi…
Meer over PendelbemiddelingOverheidsmediation
Niveau: Bemiddeling
Bij overheidsmediation bemiddelt de mediator tussen overheid en burger. Deze vorm van mediation decimeert het aantal procedures en verbetert de relatie tussen de overheid en haar burger…
Meer over OverheidsmediationOnderhandelingsbegeleiding
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsbegeleiding is een goede keuze als er spanningen zijn tussen conflictpartners, bijvoorbeeld als er sprake is van stevige belangentegenstellingen of je eigenlijk al kunt s…
Meer over OnderhandelingsbegeleidingOnderhandelingsadvies
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsadvies is gericht is op het hanteerbaar maken van tegenstellingen tussen conflictpartners in situaties van wederzijdse afhankelijkheid. Het doel is een goed resultaat te …
Meer over OnderhandelingsadviesNeutraal voorzitterschap
Niveau: Preventie
Heeft u een belangrijk overleg waar sprake is van stevige belangentegenstellingen? Dan kan een neutraal voorzitter uitkomst bieden. De voorzitter is onpartijdig en onafhankelijk en zorg…
Meer over Neutraal voorzitterschapModeration
Niveau: Preventie
Moderation is een vorm van gespreksbegeleiding. Een neutrale inhoudsdeskundige zet zich in om conflicten te voorkomen of bij het ontstaan van een conflict meteen te bemiddelen. Moderati…
Meer over ModerationKlachtenfunctionaris
Niveau: Preventie
De klachtenfunctionaris draagt bij aan een effectieve oplossing van problemen tussen klager en beklaagde. De functionaris levert een bijdrage aan een effectief klachtenmanagement en con…
Meer over KlachtenfunctionarisKlachtencommissie of geschillencommissie
Niveau: Beslechting
Een klachtencommissie of geschillencommissie (ook wel commissie van bezwaar genoemd) is een college van meerdere (meestal drie) personen, die zich uitlaten over binnengekomen klachten. …
Meer over Klachtencommissie of geschillencommissieGespreksbegeleiding
Niveau: Preventie
Gespreksbegeleiding biedt een informele vorm van ondersteuning bij een (dreigend) conflict waarbij het onderling overleg niet meer effectief is. Als betrokkenen mediation of andere (mee…
Meer over GespreksbegeleidingFlitsbemiddeling
Niveau: Bemiddeling
Flitsbemiddeling is een zeer intensieve vorm van bemiddeling die draait om snelheid. Samen met uw conflictpartner kiest u ervoor om de geschiedenis van het conflict niet te analyseren …
Meer over FlitsbemiddelingDealmaking
Niveau: Bemiddeling
Bij dealmaking voert een dealmaker, een senior onderhandelaar, de onderhandelingen voor één, beide of alle conflictpartners. Dealmaking kan dus grote waarde hebben als u uw problemen…
Meer over DealmakingZakelijke mediation
Niveau: Bemiddeling
Zakelijke mediation, ook wel bekend als business mediation, draait om zakelijke conflicten. Een businessmediator is bekend met de cultuur van een bedrijf én heeft kennis van het bedrij…
Meer over Zakelijke mediationMediation
Niveau: Bemiddeling
Mediation is een vorm van bemiddeling in conflicten. Een neutrale deskundige, de mediator, begeleidt de communicatie en onderhandelingen tussen twee of meer conflictpartners bij het vin…
Meer over Mediation