ROC Rijn IJssel
een regionaal opleidingencentrum
We hebben bij ROC Rijn IJssel de training verzorgd: hoorzitten.
Deze training is een verdieping voor je attitude en vaardigheden als hoorzitter: structuur hoorzitting, krachtige introductie, omgaan met emoties en weerstanden, LSD (luisteren, samenvatten en doorvragen) en procedurele aspecten zoals hoor en wederhoor. Pragmatische theorie wordt afgewisseld met ervarend leren in realistische rollenspellen, voor optimale verankering in de eigen praktijk.
Hoorzittersvaardigheden
De training wordt gegeven door ervaren trainers.
Oplossingsmethoden
Mogelijke oplossingsmethoden zijn:
Bedrijfsmaatschappelijk werker (BMW) voor uw medewerker en de organisatie
Niveau: Preventie
De bedrijfsmaatschappelijk werker is een allround psychosociaal deskundige en daardoor voor organisaties een goede keuze voor de psychosociale zorg voor medewerkers in de organisatie. D…
Meer over Bedrijfsmaatschappelijk werker (BMW) voor uw medewerker en de organisatieFlitsbemiddeling
Niveau: Bemiddeling
Flitsbemiddeling is een zeer intensieve vorm van bemiddeling die draait om snelheid. Samen met uw conflictpartner kiest u ervoor om de geschiedenis van het conflict niet te analyseren …
Meer over FlitsbemiddelingAndere cases
Ook met deze bedrijven hebben wij gewerkt:
ROC Rijn IJssel
Opleidingen & Trainingen
Relevante trainingen voor soortgelijke cases
-
Hoorzittingsvaardigheden; hoorzitten en belangen zien
Gevoel, adequate houding en kennis van vraagtechniekenEen hoorzitting leiden is een van de meest intensieve maar ook aansprekende juridische activiteiten. Het vergt veel gevoel, een adequate [...]
-
Interactief pleiten in een hoorzitting
Betoog houden en vragen beantwoordenIn deze training komen aspecten van de mondelinge pleitvaardigheid aan de orde. De deelnemer versterkt zijn gevoel voor de rol [...]
-
Ook online mogelijk!
Ambtelijk horen ; attitude- en vaardigheidstraining
Voor zowel ambtelijke als onafhankelijke bezwarencommissiesDeze vaardigheidstraining is ontwikkeld voor interne en externe leden van bezwarencommissies, secretarissen en klachtenbehandelaars. De training is vanwege de intensieve [...]
-
Ook online mogelijk!
Omgaan met emoties & weerstanden
Drijfveren transformeren in belangen en interventies voor een efficiënte regieWe richten ons op de vraag hoe we emoties en weerstanden kunnen duiden en op de vraag hoe je als [...]
Andere cases
Ook met deze bedrijven hebben wij gewerkt
-
ROC Rijn IJssel
We hebben bij ROC Rijn IJssel de training verzorgd: hoorzitten. Deze training is een verdieping voor je attitude en vaardigheden als hoorzitter: structuur hoorzitting, krachtige introductie, omgaan met emoties en weerstanden, LSD (luisteren, samenvatte [...]Lees deze case