Gemeente Amsterdam
Transitie naar ambtelijk horen en inzet van mediationvaardigheden
Voor de eerste fase is nauw samengewerkt met het Projectteam mede onder de bezielende leiding van voormalig burgemeester Eberhardt van der Laan, die voor zijn een medewerkers een speciale videoboodschap had ingesproken over het belang van het denken in belangen. We hebben meer dan 150 medewerkers opgeleid voor hun nieuwe werkzaamheden: ambtelijk horen en het toepassen van mediationvaardigheden met als doel alert te blijven, waar mogelijk oplossingsgericht te werken en onnodig procederen te voorkomen.
Iedereen heeft vier dagen training mogen volgen en er is vrijwel uitsluitend met eigen casuïstiek gewerkt. De trainers en de acteurs kregen zeer positieve feedback. Het werken voor de hoofdstad van het land, is voor ons naast een uitdaging ook een heel inspirerend project gebleken. Door een duidelijke visie en gekruid met Amsterdamse flair, hebben de medewerkers de trainingen ervaren als pragmatisch en efficiënt.
Meer dan 250 medewerkers inclusief de teamleiders van primair en bezwaar
Vanwege het succes krijgen momenteel de medewerkers, die verantwoordelijk zijn voor bouw, evenementen en horeca een op maat gemaakte training mediationvaardigheden en schriftelijk formuleren. De focus ligt op klantgericht en oplossingsgericht werken.
Incompany training: de goede samenwerking tussen De Amsterdamse School, het management, de trainers maakt het mogelijk om de kwaliteit te bewaken bij zo een grote aantallen deelnemers.
Ingezette Merlijn opleidingen
Op maat gesneden in intensief overleg met klant
-
Ook online mogelijk!
Resultaatgericht onderhandelen; van intuïtie naar onderhandelingskracht
Principieel onderhandelen volgens de Harvard-methodeDe mediator is de regisseur van veilige en ook creatieve onderhandelingen. Deze training concentreert zich rondom machtsevenwicht, taart vergroten, objectieve [...]
-
Ook online mogelijk!
Beleidsstukken schrijven
Presenteer uw beleid aantrekkelijk en overtuigend!Hoe kunnen we leren onze beleidsstukken zo te schrijven dat ze doeltreffend zijn en niet terzijde worden geschoven.
-
Ook online mogelijk!
Aan de telefoon – bemiddelingsgericht werken
Bellen met de burger waaronder gesprekstechnieken & attitudeAls kwesties digitaal niet naar tevredenheid worden opgelost, is een telefoontje naar de klant een logisch vervolg. Hoe gaan we [...]
-
Ook online mogelijk!
Klantgericht schrijven van brieven en e-mails
Vanuit lezersperspectief!Vindt u het moeilijk om uw brief of e-mail af te stemmen op uw publiek? U bent niet de enige. [...]
-
Ook online mogelijk!
Mediationvaardigheden op de werkvloer
Introductie van technieken met focus op praktische attitude tijdens conflictenIn iedere organisatie komen situaties voor waarbij conflictvaardig handelen grote voordelen oplevert. Door de kracht van mediation te doorgronden, kunt [...]
-
Ook online mogelijk!
Processtukken schrijven
Inzicht in de essentie van argumenteren en helder formuleren van een betoogSchrijven van juridische betogen vraagt specifieke kennis en vaardigheden. Deze praktische training geeft de deelnemer op een toegankelijke wijze inzicht [...]
-
Procederen voor rechterlijke instanties
Juridisch formuleren en mondelinge pleitvaardigheidIn deze training worden alle belangrijke facetten van juridisch formuleren én mondelinge pleitvaardigheid behandeld en geoefend.
-
Ook online mogelijk!
Toepassen van mediationvaardigheden
Conflictvoorkoming door effectieve communicatieDeze training biedt specifieke op overheidstaken gerichte instrumenten om tal van problemen, met name in de sfeer van bezwaar en [...]
-
Ook online mogelijk!
Van Standpunten naar Belangen
Kerntaak van de mediator om de belangen van partijen in kaart te brengenOver het begrip belangen bestaan nog steeds veel misverstanden en onduidelijkheden. Toch is inzicht in de belangen van partijen de [...]