Gemeente Aalten Lichtenvoorde Winterswijk
Afname van bezwaarschriften 50%
Het projectteam van deze drie gemeenten, bestaat uit medewerkers die zelf de opleiding tot mediator hebben gevolgd en het vak uitoefenen, intern en bij gemeenten in de regio. Mede daarom is de samenwerking voor Merlijn inspirerend en snel. We kunnen heel gemakkelijk schakelen, wensen inventariseren en doelen stellen.
De motivatie was er gemeentebreed en de medewerkers hebben met grote openheid en commitment de driedaagse-training gevolgd. De zo grote afname van bezwaarschriften is natuurlijk ook bemoedigend en inspireert om alert te blijven om zo goed mogelijk klantcontact te faciliteren.
Mediationvaardigheden voor alle medewerkers met klantcontact
In de training wisselen we pragmatische korte inleidingen af met oefenen. Ervaren, bewustwording, experimenteren, feedback en veiligheid (vertrouwelijkheid) zijn hierbij vaste begrippen. De inzet van de acteur op dag 2 en 3 maakt de leerervaring persoonlijk en is zeer effectief.
Incompany training: dit traject was een voorbeeld van succesvol kunnen bijdragen als trainer als alles klopt. Het management introduceerde de training zelf bij hun collega’s. De nieuwsgierige en open leerhouding van de deelnemers was geweldig. Er is intensief geoefend en veel praktische zaken zijn gedeeld omdat bewust gekozen was voor samenstelling van groepen afkomstig uit drie gemeenten.
Ingezette Merlijn opleidingen
Op maat gesneden in intensief overleg met klant
-
Ook online mogelijk!
Mediationvaardigheden op de werkvloer
Introductie van technieken met focus op praktische attitude tijdens conflictenIn iedere organisatie komen situaties voor waarbij conflictvaardig handelen grote voordelen oplevert. Door de kracht van mediation te doorgronden, kunt [...]
-
Ook online mogelijk!
Toepassen van mediationvaardigheden
Conflictvoorkoming door effectieve communicatieDeze training biedt specifieke op overheidstaken gerichte instrumenten om tal van problemen, met name in de sfeer van bezwaar en [...]
-
Ook online mogelijk!
Aan de telefoon – bemiddelingsgericht werken
Bellen met de burger waaronder gesprekstechnieken & attitudeAls kwesties digitaal niet naar tevredenheid worden opgelost, is een telefoontje naar de klant een logisch vervolg. Hoe gaan we [...]
-
Ook online mogelijk!
Ambtelijk horen ; attitude- en vaardigheidstraining
Voor zowel ambtelijke als onafhankelijke bezwarencommissiesDeze vaardigheidstraining is ontwikkeld voor interne en externe leden van bezwarencommissies, secretarissen en klachtenbehandelaars. De training is vanwege de intensieve [...]
-
Basisopleiding Mediation Tegenpartij of conflictpartner
Geaccrediteerde MfN mediation opleiding 6 daagseIn 6 dagen verwerft u de basisvaardigheden en technieken voor dit boeiende vak: Mediator. Daarna zijn er volop mogelijkheden voor [...]
-
Ook online mogelijk!
Beleidsstukken schrijven
Presenteer uw beleid aantrekkelijk en overtuigend!Hoe kunnen we leren onze beleidsstukken zo te schrijven dat ze doeltreffend zijn en niet terzijde worden geschoven.
-
Compareren
ComparerenCompareren: Het geven van inlichtingen, beproeven van een schikking en ter instructie van de zaak.
-
Ook online mogelijk!
Creatief denken
Leer denken buiten de gebaande padenIn deze training leren we andere manieren van denken en samen denken om oplossingen te vinden.
-
Ook online mogelijk!
Toepassen van geweldloze / verbindende communicatie
Effectieve gespreksvaardigheden voor professionalsProfessionele communicatie is een eindeloos interessant gebied, waar nieuwe inzichten en technieken altijd welkom zijn. ‘Geweldloze Communicatie’, een concept van [...]
-
Ook online mogelijk!
Helder schrijven
Helder schrijven1 Dag€495,-+ accommodatie v.a.€0,-BTW nihil-Voor data & Incompany kunt u contact opnemen met het secretariaat:
info@merlijngroep.nl
073 532 3582 -
Interactief pleiten in een hoorzitting
Betoog houden en vragen beantwoordenIn deze training komen aspecten van de mondelinge pleitvaardigheid aan de orde. De deelnemer versterkt zijn gevoel voor de rol [...]
-
Ook online mogelijk!
Klantgericht schrijven van brieven en e-mails
Vanuit lezersperspectief!Vindt u het moeilijk om uw brief of e-mail af te stemmen op uw publiek? U bent niet de enige. [...]
-
Ook online mogelijk!
Motiverende gespreksvoering
Intensieve oefening op basis van evidence based methodiekenDeze training gaat over evidence based gesprekstechnieken die toepasbaar zijn in situaties waar het van belang is mensen te motiveren [...]
-
Ook online mogelijk!
Omgaan met emoties & weerstanden
Drijfveren transformeren in belangen en interventies voor een efficiënte regieWe richten ons op de vraag hoe we emoties en weerstanden kunnen duiden en op de vraag hoe je als [...]
-
Pleiten voor rechterlijke instanties
In gesprek met rechter en tegenpartijDe hedendaagse pleiter bij de rechtbank of andere instanties moet in staat zijn flexibel en bondig de vragen van de [...]
-
Ook online mogelijk!
Processtukken schrijven
Inzicht in de essentie van argumenteren en helder formuleren van een betoogSchrijven van juridische betogen vraagt specifieke kennis en vaardigheden. Deze praktische training geeft de deelnemer op een toegankelijke wijze inzicht [...]
Andere cases
Vergelijkbare opdrachten bij andere
Gemeente Amsterdam
Gemeente Woudrichem
Andere cases
Ook met deze organisaties hebben wij trajecten begeleid en trainingen verzorgd
-
DCMR
De medewerkers van de DCMR moeten dagelijks schakelen tussen kennis, veiligheid en relatiebeheer in een omgeving die veel alertheid vraagt vanwege ingewikkelde vraagstukken. De trainers hebben zowel op het gebied van de advocatuur als mediation uitgebr [...]Lees deze case -
Gemeente Amsterdam
Voor de eerste fase is nauw samengewerkt met het Projectteam mede onder de bezielende leiding van voormalig burgemeester Eberhardt van der Laan, die voor zijn een medewerkers een speciale videoboodschap had ingesproken over het belang van het denken in be [...]Lees deze case -
Gemeente Arnhem
Voor de gemeente Arnhem heeft Merlijn vrijwel alle trainingen relevant voor het nemen van beslissingen en het maken van processtukken verzorgd. Denk aan: onderhandelen, mediationvaardigheden, pleiten, schrijven in kleine groepen maar ook via presentatie [...]Lees deze case -
Project Betuwe
Gemeenten rondom Arnhem hebben de handen ineengeslagen om tegen goede tarieven veel medewerkers te trainen. De doelen waren helder geformuleerd en de beginselen die kunnen worden samengevat onder de noemer informele aanpak waren het startpunt. De samenwer [...]Lees deze case -
Gemeente Woudrichem
Voor de voormalige gemeente Woudrichem heeft Merlijn de incompany training 'Mediationvaardigheden' verzorgd. Vanuit juridische zaken is een uitgebreid en intensief begeleid project opgestart om de medewerkers van primair en bezwaar te trainen om waar ma [...]Lees deze case -
Waterschap Rivierenland
Wij hebben voor het Waterschap Rivierenland de training ''Toepassen van mediationvaardigheden'' verzorgt. In deze training oefenen we veel met communicatievaardigheden zoals lsd, omgaan met emoties, kijk op de eigen kwaliteiten en valkuilen. We oefenen [...]Lees deze case