Actueel
Nieuws & artikelen
- NLP
- HR
- gezondheidszorg
- klachten
- ongewenst gedrag
- vertrouwelijk
- Systemisch werken
- congres
- non verbaal
- Bedrijfsmaatschappelijk werker
- Agressie
- stress en burn-out coaching
- buurtbemmideling
- pesten
- relatie
- WMW
- geschillen
- arbitrage
- bestuurder
- blog
- conflictprofessional
- online
- corona
- workshops
- coachen
- intervisie
- column
- duurzaamheid
- discriminatie
- Coaching
- Arbeidsrecht
- basis
- praktijkvoorbeelden
- mediationtraject
- Communicatieve vaardigheden
- Vertrouwen
- het Huis voor klokkenluiders
- Kasteeldag
- Merlijn
- strafzaken
- provincies
- overheid
- klokkenluidersregeling
- Conflicthantering
- bedrijfscultuur
- Basisopleiding mediator
- trainingen
- Besluitvorming
- MfN
- Mediator specialisatie
- Bemiddelen
- Conflictbemiddelaar
- Samenwerking
- Gesprekstechniek
- wetswijziging
- werknemer
- Medewerkers
- Merlijn Events
- P&O
- HRM
- WOR
- ondernemingsraad
- CAO
- achterban
- OR
- Medezeggenschap
- Geheimhouding
- Vertrouwenspersoon
- conflictcoaching
- Conflictoplossingsmethode
- Mediator
- Mediation techniek
- Mediation
- verzuim
- Ontslag
- Merlijn Advies Groep
- conflict
-
Van wantrouwen naar vertrouwen
Bij een kort gesprek tijdens een beurs vroeg een P&O-er mij: Hoe vorm je wantrouwen om in [...]
Lees meer -
Papieren tijgers: het probleem van protocollen
Bureaucratisch geneuzel.. Een groot deel van het bureaucratische geneuzel zou in de afgelopen [...]
Lees meer -
Goed ruzie maken
Tijdens een recent congres over conflicthantering op de werkvloer vroeg een P&O manager [...]
Lees meer -
Merlijn prominent aanwezig bij het NMv lustrumfestival
Merlijn Groep aanwezig! Natuurlijk is Merlijn als mediation opleider en mediation aanbieder [...]
Lees meer -
Welke vijf thema’s gaan de OR-agenda van de 21e eeuw bepalen?
Deze vraag krijg ik vaak terug van de ondernemingsraden die ik train en adviseer. Vele [...]
Lees meer -
Gedoe verbetert prestatie
De droom van iedere werkgever is een stimulerende werkomgeving waar medewerkers met elkaar [...]
Lees meer -
Externe klachtenfunctionaris
1 Taken van de externe klachtenfunctionaris De taak van een klachtenfunctionaris is: de [...]
Lees meer -
Waarom de basisopleiding mediation bij Merlijn?
De training Is qua opbouw gemakkelijk te volgen: de chronologie van het proces is de rode [...]
Lees meer -
De (externe) bedrijfsmaatschappelijk werker
Wat mag de klant verwachten als hij gaat werken met een externe bedrijfsmaatschappelijk [...]
Lees meer -
Governance codes en medezeggenschap – hoe zit dat nu eigenlijk?
Even terug Die vraag kwam al aan de orde tijdens een workshop die in november 2014 plaatsvond [...]
Lees meer -
Goed voorbereid naar het MfN Theorie-examen
De toets.. Voor de borging van de kwaliteit van onze beroepsgroep, Registermediators, is een [...]
Lees meer -
Hoe verloopt een conflict? En wat kan je doen? Lees onze tips
Waar moet je op letten als je naar iemand luistert tijdens een conflict ? Hoor de waarheid van [...]
Lees meer